Μια αξιολόγηση προϊόντος δεν είναι απλώς η γνώμη σας αλλά και μια πολύτιμη πηγή πληροφοριών για άλλους. Ωστόσο, δεν είναι όλες οι αξιολογήσεις πραγματικά χρήσιμες. Γι’ αυτό προετοιμάσαμε μια λίστα συμβουλών για να σας βοηθήσουμε να γράψετε χρήσιμες και ειλικρινείς αξιολογήσεις.
1. Αξιολογήστε τα βασικά χαρακτηριστικά
Εστιάστε σε πτυχές που ενδιαφέρουν τους περισσότερους αγοραστές. Για παράδειγμα:
- Ποιότητα: Η γεύση του προϊόντος, η φρεσκάδα του, η κατάσταση της συσκευασίας.
- Ευκολία στη χρήση: Είναι πρακτική η συσκευασία; Ανοίγει ή αποθηκεύεται εύκολα;
- Ανταπόκριση στις προσδοκίες: Τηρεί το προϊόν την περιγραφή της συσκευασίας;
Παράδειγμα:
“Τα δημητριακά είναι πραγματικά τραγανά και μυρίζουν ευχάριστα κανέλα, αλλά οι σταφίδες ήταν πολύ σκληρές.”
2. Περιγράψτε την εμπειρία σας
Μια χρήσιμη αξιολόγηση περιλαμβάνει πάντα την προσωπική σας εμπειρία. Για παράδειγμα:
- Πώς ετοιμάσατε ή χρησιμοποιήσατε το προϊόν;
- Μπορούν να βελτιωθούν οι οδηγίες της συσκευασίας;
- Υπήρξαν απροσδόκητα πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα;
Παράδειγμα:
“Αγοράσαμε αυτά τα nuggets για ένα πάρτι. Η επικάλυψη είναι πραγματικά τραγανή, ακόμα και χωρίς τηγάνισμα. Το κρέας στο εσωτερικό είναι ζουμερό και τρυφερό. Η συσκευασία λέει να ζεσταθεί για 10 λεπτά, αλλά τα άφησα για 20 και το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλύτερο.”
3. Συγκρίνετε με εναλλακτικές λύσεις
Αν έχετε δοκιμάσει παρόμοια προϊόντα, εξηγήστε γιατί αυτό είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αυτό θα βοηθήσει άλλους να πάρουν μια ενημερωμένη απόφαση.
Παράδειγμα:
“Προηγουμένως, είχα αγοράσει μια παρόμοια σάλτσα από άλλη μάρκα. Αυτή είναι λιγότερο πικάντικη αλλά πιο παχύρρευστη, κάτι που την κάνει ευκολότερη στην εφαρμογή στα πιάτα.”
4. Αποφύγετε τις υποκειμενικές υπερβολές
Οι αξιολογήσεις όπως “κακό προϊόν” ή “τέλειο προϊόν” δεν είναι χρήσιμες χωρίς εξήγηση. Είναι καλύτερο να τεκμηριώσετε την εκτίμησή σας.
Παράδειγμα:
“Το ψωμί είναι φρέσκο αλλά ελαφρώς ξηρό. Είναι κατάλληλο για τοστ, αλλά για σάντουιτς θα προτιμούσα κάτι άλλο.”
5. Να είστε ειλικρινείς
Αν κάτι δεν σας άρεσε, μην διστάσετε να το γράψετε. Ωστόσο, αποφύγετε τις υπερβολές και μην αποκρύπτετε τα θετικά. Οι ειλικρινείς αξιολογήσεις είναι πιο αξιόπιστες.
Παράδειγμα:
“Μου άρεσε το τυρί: είναι μαλακό με ευχάριστη κρεμώδη γεύση. Αλλά η τιμή είναι λίγο υψηλή για τόσο μικρό κομμάτι.”
Παραδείγματα ιδανικών αξιολογήσεων
Κατεψυγμένα λαχανικά “Μείγμα Βιταμινών”
“Χρησιμοποιώ αυτά τα λαχανικά για σούπες και μαγειρευτά. Είναι σωστά κατεψυγμένα και τα κομμάτια δεν κολλάνε μεταξύ τους. Μετά το μαγείρεμα παραμένουν φωτεινά και ζουμερά. Θα ήθελα περισσότερα μπρόκολα στο μείγμα, αλλά συνολικά όλα είναι εξαιρετικά. Εξαιρετική ποιότητα για την τιμή τους.”
Βρώμη “Μούρα Ευτυχίας”
“Αυτή η βρώμη είναι το πρωινό μου σωσίβιο. Μαγειρεύεται γρήγορα και περιλαμβάνει πραγματικά μούρα. Δεν είναι αρκετά γλυκιά για μένα, οπότε προσθέτω λίγο μέλι. Η συσκευασία περιέχει τέσσερα ατομικά πακέτα, κάτι που είναι πολύ πρακτικό.”
Τσάι “Μαύρο Φύλλο Κλασικό”
“Ένα εξαιρετικό τσάι για καθημερινή χρήση. Τα φύλλα είναι μεγάλα, βράζει γρήγορα και η γεύση είναι πλούσια. Λίγο με απογοήτευσε που η συσκευασία δεν έχει κλείσιμο zip, οπότε έπρεπε να τη μεταφέρω σε βάζο για πιο εύκολη αποθήκευση. Αλλά για την τιμή του, η ποιότητα είναι κορυφαία.”
Γράψτε αξιολογήσεις που θα θέλατε να διαβάσετε και εσείς. Η εμπειρία σας μπορεί να είναι καθοριστική για κάποιον που αναζητά το τέλειο προϊόν!